Fotografie počítače, na kterém je otevřená stránka Forbes.cz s článkem o kampani
5 minut čtení

Kvalitu a dobrý design bychom měli. Teď udržitelnost

Kvalita, technologie, design a udržitelný rozvoj – to jsou čtyři klíčové hodnoty Grohe, předního světového výrobce sanitárního vybavení. V Česku je Grohe synonymem pro luxusní, kvalitní a designové produkty, ale téma udržitelnosti moc slyšet není. To jsme měli změnit.

Jdeme za hranice cílové skupiny

Zákazníci Grohe jsou lidé ve věku 28+ se zájmem o technologie, kteří řeší bydlení, rekonstrukci nebo už mají vlastní byt a zajímají se o ekologii a udržitelný způsob života.

Téma šetření vodou ale přesahuje hranice této cílovky, a proto jsme kampaní oslovili širokou veřejnost.

Cíle kampaně

  • Posílit sílu brandu Grohe ve spojení s udržitelností
  • Spojit se značkou téma šetření vody a dlouhodobé udržitelnosti
  • Oslovit širokou veřejnost a naučit ji, jak vodou šetřit
  • Dlouhodobě komunikovat téma udržitelnosti

Jako KPI jsme stanovili počet zobrazení bannerů a počet prokliků na web kampaně a web společnosti.

Naše řešení: online kampaň Voda.ltd

„Zdroje pitné vody jsou omezené a zodpovědnost za to, jak s nimi naložíme, je na nás. Všichni jsme podílníci ve Voda.ltd a nemůžeme si dovolit zkrachovat.“

Tuhle myšlenku jsme šířili na Facebooku, Instagramu, přes influencery a PR články. Komunikační kanály jsme zvolili s ohledem na výši rozpočtu a optimalizaci výsledků. Mrkněte, čím jsme zaplavili internet. 👇

Fakta, minimalistická grafika, jasné sdělení

Do spolupráce jsme zapojili VŠCHT, která nám pomohla s odborností obsahu, a sdíleli jsme tipy, jak se dá šetřit vodou. Nejdeme tolik do hloubky – chceme otevřít debatu a přinutit lidi k zamyšlení, jak mohou sami pomoci.

Kampaň na sociálních sítích jsme odstartovali příspěvky s jednoduchými statistikami a infografikou, která ukazuje, jak moc se vodou plýtvá. Ve druhé fázi komunikace jsme představili produkty Grohe, které s šetřením pomohou.

Snímek sponzorovaného příspěvku, který propaguje používání perlátoru

Různé formáty, vysoký zásah

S ohledem na hlavní cíle kampaně jsme jako formáty zvolili videa, animace, statické příspěvky, 360° formát a Instant Experience. Díky tomu jsme dokázali efektivně investovat peníze, zasáhnout širokou cílovku (mladší na Instagramu, starší na Facebooku) a dosáhnout lepších výsledků, než jsme původně odhadovali.

Poctivá diskuze

Měnit úhel pohledu na jakékoliv téma bez otevřené společenské diskuze nejde. Klíčové je nebát se reakcí lidí, aktivně reagovat a debatu moderovat. Vůbec nejlepší reklamou je, když se pak do debaty zapojí uživatelé, kteří si téma vezmou za své a stanou se jeho ambasadory. A přesně to se nám povedlo!

Snímek diskuze, kde Grohe interaguje s uživateli

Všechny cesty vedou na microsite

Oficiální web Grohe nám dával omezené možnosti, jak s ním pracovat. Proto jsme vytvořili jednoduchou microsite voda.limited s tipy na šetření vody, na kterou jsme odkazovali ze všech kanálů.

Fotografie počítače s otevřenou webovou stránkou voda.limited

Výzva pro influencery: 70 litrů vody na den

Influenceři dostali za úkol vyzkoušet si, jaké to je, když máte jenom 70 litrů vody na den – tedy tolik, kolik jí mají obyvatelé v Kapském městě, kde je vody zoufale málo.

Veronika Arichteva a Kovy jako mediální taháky

Našimi esy v rukávu byli influenceři Veronika Arichteva a Kovy. Zejména ten táhl i veliká média, např. Blesk bydlení, kde jsme s ním domluvili rozhovor.

Pro influencery jsme připravili přehledné zadání s informacemi, které jim pomohly edukovat fanoušky. Na Instastories pak sdíleli tipy na šetření vody i zajímavé statistiky. Oba influenceři nejvíce zasáhli cílovku 24–35 let. Oproti brandové kampani na profilech Grohe byly komentáře fanoušků u influencerů výrazně pozitivnější (#nohate).

PR bouře

Kampaň se objevila i v lifestylových časopisech a webech o bydlení, ekologii a marketingu. Tiskové zprávy jsme postavili na spolupráci s influencery, konkrétních tipech na úsporu vody i financí a porovnání spotřeby vody různých sanitárních technologií s výrobky Grohe.

Fotografie počítače s otevřeným článkem o šetření vodou

Výsledky: Ještě lepší, než jsme doufali

Všechna KPI se nám podařilo předčít. Celá kampaň dopadla tak úspěšně, že se jedná o její lokalizaci pro další země.

1 163 007 unikátních uživatelů za 2 měsíce a skoro 5 milionů zobrazení

1 163 007 unikátních uživatelů představuje 83 % cílové skupiny, kterou jsme definovali na základě zájmů a kampaňových dat. Kampaň doručila celkem 4 901 259 impresí s průměrným CPM 36 Kč a průměrnou frekvencí zobrazení reklamy na uživatele 4,2, což je velmi dobrý výsledek s ohledem na to, že jsme kampaň optimalizovali tak, aby směřovala uživatele na microsite.

Instastories válcovaly ostatní formáty

65 % rozpočtu ukrojil Facebook, 35 % Instagram. Zajímavé ale bylo, že Instagram přinesl 63 % celkových zobrazení, a to hlavně díky interaktivním instastories. Využívejte je proto ve fázích brand awareness, vyplatí se to.

Fotografie telefonu s interaktivním instagramovým „story“ od Grohe

Pětina návštěv díky influencerům

20 % návštěv na kampaňové microsite přinesli influenceři, do kterých jsme investovali 27 % nákladů.

Dvakrát větší ohlas v médiích

Do médií jsme dostali celkem 25 výstupů a plán překročili o 20 %. Z plánovaných 5 velkých mediálních výstupů s celorepublikovým zásahem jsme jich zvládli 10, což je dvakrát tolik!

Celkem 70 článků v tisku

Povedlo se nám prosadit ve všech mutacích Deníku, což dalo 72 článků na webu a 70 v printu napříč celou Českou republikou. I přes nepříznivé okolnosti (paradoxně v té době Česko zasáhly povodně) se nám téma podařilo velmi dobře prosadit s novináři a domluvit se, jakým směrem by se komunikace mohla ubírat dál.

Co si z toho všeho vzít?

  • Přivlastněte si téma dřív než konkurence.
  • Komunikujte jednoduše a konzistentně. Čísla, statistiky a fakta fungují velmi dobře.
  • Spolupráce kreativního oddělení s PR specialisty a společná definice a propojování témat se vyplácí.
  • U odborného tématu je zásadní všechno zdrojovat. Do dalších kampaní proto připravíme záložku, kam budeme moci uživatele odkazovat.
  • Pro oslovení široké cílové skupiny je efektivní využít mix formátů. Instastories se ukázaly jako velmi účinné pro podporu zobrazení.
  • Je důležité mít připravené scénáře pro community management, abyste mohli rychle reagovat. Nebojte se ani negativních komentářů.
  • Na Instagramu je méně negativních komentářů.

Kontakt

Co spolu vymyslíme?

Díky! Ozveme se co nejdřív.
Formulář se nepovedlo odeslat. Napište radši rovnou e-mail na piero@neardear.cz.

Těším se na vás

Piero Šesták

piero@neardear.cz+420 603 495 026
Ikona šipky nahoru