Jak z DOS
vznikla
RADOST

V prvním pražském mrakodrapu z roku 1934 původně sídlily odborové svazy, ale v roce 2019 se dům znovu otevřel veřejnosti.

My jsme pomohli funkcionalistické stavbě získat novou tvář a první dva roky jsme se také starali o veškerou digitální komunikaci Radosti.

Fotografie počítače, na kterém je otevřená stránka Forbes.cz s článkem o kampani

Nové jméno a komunikační strategie

Ze 14 variant nového názvu si investoři vybrali Radost, která obsahuje zkratku původního Domu Odborových Svazů, ale nechává minulé dekády daleko za sebou.

Jméno také mimo jiné reaguje na sál Přítomnost, který si svůj název udržel od roku 1934 dodnes, nehledě na průběžné změny v jeho využívání. Slovo Radost zároveň optimisticky připomíná nový začátek, který dům čekal. V úvodních kampaních jsme pracovali se sloganem „To je Radost.“

Inspirováno architekturou

Dědictví funkcionalismu, které s sebou nese jedinečnou kvalitu architektury, a velké ambice do budoucích let se staly hlavními pilíři komunikace.

Vizuální identitu jsme postavili na originálním písmu z dílny KOMETA Typefaces, které se inspiruje především tvary funkcionalistického nábytku. Stěžejním prvkem identity domu byl odjakživa také jeho kachlový obklad. Mřížku, kterou dlaždice tvoří, jsme povýšili na úroveň grafického prvku pojícího digitální i tištěné výstupy.

Včera bylo pozdě

Dům bylo potřeba zaplnit nájemníky co nejdříve. Koncept a realizaci prvních výstupů jsme museli zvládnout během zimy.

Abychom neměli na propagačních fotografiích smutné opadané stromy a aby devadesátiletá fasáda budovy vypadala na vizuálech co nejlépe, zvolili jsme tři hlavní varianty kontrastních barevných kombinací a fotografie překrývali duotonem.

Radost online

Také webové stránky musely vzniknout v extrémně krátkém čase, byly totiž cílem všech digitálních kampaní. V první fázi měly především komerční funkci, zároveň však představovaly historii i budoucnost budovy. Designéři ze studia Semibold k jejich výrobě použili Webflow a ve spolupráci se Story TLRSVNV Productions se postarali o veškerý počáteční obsah včetně blogových článků.

Kromě webu jsme samozřejmě navrhli i vizuály pro sociální sítě a desítky bannerů pro výkonnostní kampaně.

Radost offline

Aby byla komunikace domu opravdu jednotná, definovali jsme i manuál pro polepy jeho výloh a výkladů, které do té doby vypadaly všelijak. V Semiboldu se postarali také o design a výrobu magazínu, který se majitelé domu rozhodli vydávat, jakmile se jim podařilo Radost naplnit kulturou.

Podívejte se, jak to všechno nakonec do sebe zapadlo a co na to říká Adam Gebrian.

Další případovky